Flås flämt

Jag visste att jag var otränad men jag upptäckte hur otränad jag är då jag sprang en runda igår och red två hästar idag. Jag red dressyr, träna galoppfattningar och halter med båda hästarna. När jag skrittade av Figaro som jag red sist var jag så trött att jag först inte ens orkade med att hoppa av^^. Stackars Figaro måste ha funderat på vad jag höll på med. Och jag var sedan duktig och mockade, kämpar på.


Jag har ju tidigare sagt att hästarna är underbara. Nja, tydligen inte när man är trött. De körde över mig totalt på väg ut till hagen. Jag tyckte de var jättedumma, säger jag med glimten i ögat, men visst om en häst lyckas köra ner huvudet och beta och människan bara asgarvar skulle jag som andra häst också kört ner huvudet i gräset. Och tänk dig då att dina armar är som spagetti och en glupsk ponny i varje kraftlös arm, vad gör man? Kan tillägga att jag hade solhelosan salva i ena handen och en plastpåse kläder i den andra.


Nja det var inte så illa, de betade bara två ggr. Allt ordnade sig då jag lämpade av plastpåsen vid bilen och vid grinden stod de som änglar båda två.


Slutsats rekommenderar inte att vara trött vid hästhantering.


Jag kan ju nämna att både Amigo och Figaro var jätteduktiga. Figaro gick som en klocka.


Kommentarer
Postat av: Anonym

när figaro har ridit ska man akta sig fort för han får mycket saliv, kommer jag ihåg xD

2009-08-26 @ 21:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0