Shoppalong!


Då jag skrev klart min packlista insåg jag även vad som behöver köpas innan resan, och när jag väl är där. Okej jag erkänner att jag inte fått ordning på det helt ännu. Men idag åkte jag och Farah till Sthlm och sedan till Farsta i min jakt på en bra kamera. Först hittade jag en 9 megapixel, digitalkamera för 599kr. Lät bra, fanns inte på teknikmagasinet i Sthlm men fanns i Farsta så vi åkte dit efter att vi blev klara i Sthlm. Väl där insåg jag att kameran gick på vanliga batterier. Den enda anledningen till att jag köper en ny kamera är för att jag vill ha en med uppladdningsbara batterier (i stort sett, och att den gamla är dålig). Så när vi kom till kassan bad jag om en annan kamera 10 megapixel 1199kr Sanyo E10, laddningsbar, större skärm, mindre, helt enkelt finare och bättre. Men de hade inte den.


  Eftersom mitt kameraletande gick illa bestämde jag mig för att beställa från Internet istället. Ska kolla på pricerunner eller nåt och sedan beställa den billigaste laddningsbara kameran^^. Men min shoppingtripp var inte helt lönlös, på morgonen hittade jag en tappad 50-lapp, den köpte vi bonaqua päron och två bullar för på pressbyrån. Och sedan var jag lycklig och hittade mina drömskor. Såå fina! Farah köpte ett par likadana men hon har så många så hon behöver aldrig ha dem på sig i närheten av mig, hehe. Risken är i alla fall inte så stor med mig nere i Spanien.


Addidas 699kr, men rea på 50% så det blev bara 349,50kr. Ett kap. Färgen är jättefin tycker jag.





 köpte en bodylotion också, på Åhlens. 175kr. Bruno banani pure woman. Luktar jättegott.




om en vecka får jag rida igen. om 5 veckor får jag bära tunga grejer. om 7 veckor är det avgång.

Är det nån som vet en bra billig kamera?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0