091209

Idag ska jag ta in Pirata. Var uppe till halv två och städade, men så började jag ju inte städa förrän halv ett. Mina vanor blir skummare och skummare. Upp tidigt på morgonen hålla igång hela dagen, sova på kvällen upp igen duscha äta och sedan sova halv två.

 

Måste börja gå upp en halvtimme/timme tidigare så jag hinner gå på morgonpromenad med Pirata innan frukost.

 

am

 

lunge santero, han verkar må bra i mina ögon.

soak feed

mata hundar

flytta hundar, ett projekt i sig. Sara ska gå fint i kopplet och uppföra sig korrekt. Det är för att hon uppfört sig så himla illa på sista tiden.

städa tackrom. det ser åtminstone bättre ut. Har ett träns kvar att smörja.

 o-pen

tarik embrujo

stänga av heater i tackroom kl 11

feed 12

go shopping 12.30

 

Om vi shoppa, ja herregud vad vi shoppa.

 

Första stopp tackshop. prata med ägaren om santero som haft kolik, var tydligen honom hon köpte honom av. Satte upp en annons på capitan. Jag köpte nya ridbyxor. Gröna mjuka, bra att jobba i.

 

nästa stopp stor supermarket jag aldrig varit på. Eroski. köpte mat till mig och hundmat.

 

stoppet efter var precis i närheten på gångavstånd. en trevlig shop med allt man kan tänka sig. köpte kopppel, halsband och hundbädd till pirata. köpte även en moppstång

 

till slut kom vi även till Aldi. köpte själva mopphuvudet, svampar, frön och mjöl nför jag vill göra pannkaka..

 

sista stoppet var vid banken. tog ut 40 euro. Förstår inte hur alla orkar springa runt med kontanter, särskilt som det finns så många olika mynt i eurovalutan. jag är glad att skillnaden nästan är exakt tio kronor. Otroligt svårt att förstå vad något kostar annars. i vilket fall finns det många ställen man inte kan handla på med kort. opraktiskt! när jag var i sevilla kunde man inte handla med kort på mcdonalds. Gav SJ en euro förut, hon ville betala tillbaka, bland annat en 20cent 50cent och småmynt. Jag gav tillbaka det. Vill inte ha mer småmynt, hellre inga kontanter.

 

i slutändan blev det snabbsmörjning för det andra tränset med. och jag övergav idén att ta pirata idag. har inte handdukarna jag behöver för att bada honom. jag vill inte hämta honom i pen och gå en promenad med honom i mörkret(vill draina lite energi innan jag badar honom.) och kommer han lös blir det svårt att hitta honom. dessutom är jag trött och irriterad på de andra hundarna.

 

pirata har kommit lös två ggr de senaste dagarna, slump? inte egentligen för han har helt enkelt listat ut hur man tar sig ut ur coco och saras stable. men det har inte hänt tidigare., kanske en gång sen jag kom hit. intressant att det händer dagarna innan han flyttas.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0