Efter 5 dagar

 

Nu har jag varit på gården i 5 dagar. Jag har snappat upp så pass mkt att jag sedan igår klarar av att ha morgonen och kvällen ensam. Utan att någon måste förklara vad som ska göras. Det är väldigt skönt för de allra första dagarna trodde jag verkligen att det skulle bli omöjligt. (och jag klarar av det utan att vars alltför långsam)

 

Så vad gör jag ungefär? Vanliga stallgrejer. (mockar inte)

 

Hästarna, mest hingstar, Torero är det inte men vet inte om det är någon mer. Har inte kollat så noga. Det är hemskt snälla och väluppfostrade hästar, och det är svårt att föreställa sig hur extremt lyhörda och känsliga de är.

 

Exempel på deras känslighet:

Red Eclipse min andra ridtur, skritt på longerlina. Om min vikt hamnade fel tvärstannade hästen. Ojoj. Innan ridturen värmde Sarah Jane upp honom från marken. Han gjorde bland annat piaff och spansk skritt. Har sett henne göra liknande med en annan häst och jag har ingen anledning att tro att inte de flesta är skolade från marken.

 

I vilket fall nu hoppar jag lite. Han var känslig. Jag blev tillsagd att föreställa mig att jag hade fötter under rumpan. Som promenerade, sedan skulle jag föreställa mig att de där fötterna gick saktare. Bara föreställa sig. Tills hästen stannade. Den gjorde det, gick saktare och saktare och stannade sedan. Och jag tyckte egentligen bara att jag tänkte men min kroppsuppfattning är uppenbarligen kass.

 

Idag fick jag arbeta med Enreruso (tror inte det är riktigt rätt namn) i round pen. Han var lös. Det absolut roligaste med det är att han var superkänslig. Han saktade jag ner mina steg och gjorde långsamma rörelser gick han långsammare. Om jag gjorde en rörelse med benen så gick han fortare. Såna små små hjälper. Fattar inte hur man lärt dem det.

 Ska få börja jobba med unghästen så mysteriet lär lösa sig.

 

I vilket fall bilduppladddnningen går supersakta och jag vill äta mat och duscha.

 


Faruco står uppbunden. Har flätor för att skydda manen.
Faruco står uppbunden. Har flätor för att skydda manen.



Vitt och fint som ni ser.



och hund såklarty. 21 hundar och 15 hästar:)

Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Låter som det går bra för dig och att du trivs! Känns det som du har hittat rätt?



Ja, det kom faktiskt betydligt fler än vad jag räknat med - 363 personer har under helgen varit och tittat på min konst. Det känns väldigt kul!

2009-10-05 @ 22:21:10
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Hannah

Sv: Det var George som dog i avsnittet, jag följer inte serien så himla mycket så vet inte om det var otippat eller inte..

Jodå det mesta är rätt okej här med.. KRAM

2009-10-06 @ 11:42:35
URL: http://hannahstrauss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skvaller om Kissie Dessie och Paow, kolla in min blogg!

2009-10-07 @ 17:56:42
URL: http://storstaskvallret.blogg.se/
Postat av: Farah

Naaaw vad skönt att du gillar det =)

kämpa på bara ;)

och förlåt för jag är så seg på att svara på din mejl, men det kommer snart jag lovar!!!

2009-10-07 @ 20:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0