12 dagar kvar. Klappade kor!

Mamma var underbar och plockade ner väskor från vinden. Nu har jag ingen ursäkt att inte packa.

Diskuterade handbagage. Hade ingen bra väska. Lösning: Vi åkte till coop och köpte en lagom stor.

Jag gick även på en 7,5 km lång promenad, med mamma. Vi stannade och lockade på kor. Otroligt nog kom de ganska snart upp till staketet och lät oss klia på dem. Varför i hela friden vi ville klia på kor? Jag vet inte, de var underbart gulliga. Jättesnälla ögon. Det var nog ungdjur mest tror jag. Kor är buffligare än hästar, har lurvigare päls, bredare huvuden(med massa kraft i) och har horn. De var inte skitigare än hästar och inte luktade de illa heller, till min förvåning. Men däremot har de en tunga som sandpapper och de dreglar lite på varandra^^. Det är första gången jag klappat på en kossa. Klappat på tjurar i ladgård tidigare.

Lite dåliga bilder från mobilen:



 





Hejdå kossorna!

Kommentarer
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

SV: ah jo precis :P

2009-09-20 @ 18:03:42
URL: http://haidis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0