Min dag idag

Började dagen ganska sent. Inget som hindrade mig så varför inte sova bort hela förmiddagen.



När jag kom till liv sprang jag en runda efter frukost. Bra, 4:e dagen. Kan muslimer fasta kan jag springa. Men jag har världens träningsvärk i magen, inte i benen, i magen....



Dusch (är en mkt positiv grej, man kan slappna av, tänka och man blir ren och luktar gott.)



Sedan gav jag mig av till Linda, en tjej jag träffade för ett tag sedan när jag var ute och red. Hon sysslar med horsemanship Parelli. så jag bad henne att lära mig mer om det. Jag var med henne och hennes man i två timmar. Pratade en massa om horsemanship. Det roligaste var att se på när hon bland annat utförde de sju lekarna med en av deras hästar. Det var jätteintressant. Jag har insett att jag är lite för mesig med Figaro. Jag fullföljer inte. Jag kräver inte allt som han behöver att jag kräver för att bli helt samarbetsvillig. Vi är på god väg, no doubt about it, eftersom det är mkt som stämmer bra men vi har en lång väg kvar.



 Jag bad Linda att visa mig hur hon skulle leka de sju lekarna med Figaro. Så det blir nog av på onsdag. Kan inte skjuta upp saker och ting, hehe snart avgång. Så jag ser fram emot onsdag, men kommer inte kunna hålla mig från att leka lite när jag ändå ska dit imorgon.



Red den stora vita hästen Lisa idag. Istället för Figaro som redan hade gått en gång. Red ut med Malou och Amigo, galopp på åkrarna!!!^^ me like! (jag hade MVG i Engelska så jag vet att det ska vara: I liked that!)



Det har blivit mkt rida andra hästar i stället för Figaro på sista tiden, men det är han som är min älskling och bästa vän. Bästa djurvän då. Jag kommer sakna honom enormt mkt i Spanien. 8 månader utan Figaro. Just nu känns det tyngre än 8 månader utan familjen. Att lämna Farah känns också himla tungt.



Men mamma vädrade sina förhoppningar idag, haha, det var kul att höra men jag tvivlar på dem i dagsläget. Hon sa ungefär såhär: Jag berättade att du skulle plugga i Linköping till hösten. (Nu nämner jag inga namn) hade tyckt att jag borde rida på Flyinge som beridare. Mamma hade tydligen hållit med. Min åsikt: Ehm, så mkt lär jag mig nog inte i Spanien så att jag kan bli beridare på Flyinge. De är extremt duktiga där Haha, vem vet om tio år kanske. Men jag är inte dum, jag tvivlar inte heller på att jag kommer att utvecklas enormt i Spanien. På det ena eller det andra sättet.



 Sätt 1: Det är ett skitställe jag lär mig ta vara på mig själv och skaffar erfarenhet av knäppa hingstar. Haha. Lär mig leva på ekonomiskt minimum, laga mat och handla själv osv.


Sätt 2:
Det är som jag tror och hoppas att jag får ridundervisningen jag är lovad på de där vältränade spanska
hingstarna. (Men jobbar arslet av mig resten av tiden)



 Oavsett hur det blir så är det en erfarenhet och erfarenheter utvecklar en. Men Linköping blir det nog om jag inte ändrar mig.



Hur har din dag varit?


Kommentarer
Postat av: Ehliiiin - ElinStenberg! ♥

Tackar :)

Vi har ju liksom inte haft den så länge men det kommer fler kläder, men först måste vi fixa ett bankkonto grejs,, :)

2009-09-13 @ 22:52:35
URL: http://ehliiiin.blogg.se/
Postat av: Nino

Sv: Haha ja, det gjorde inte lite ont kan jag säga :p

2009-09-13 @ 22:55:13
URL: http://manikyr.blogg.se/
Postat av: linea

Ja absolut! Du har så rätt. Det känns faktiskt som att han prioriterar det framför mig. Han väljer helldre att jag bor hos mina föräldrar, han får bo utan mig och kunna sitta hur mycket han vill vid datorn än att bli "styrd" av mig och få sitta mindre... vilket är väldigt stört tycker jag iallafall.



Tack så hemskt mkt för kommentaren.



Puss.

2009-09-13 @ 23:12:03
URL: http://linkis.blogg.se/
Postat av: simone

Sv: Jo, haha.. lavendel lugnar honom - han är en jack russel med mycket energi ^^

2009-09-14 @ 00:02:48
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Caroline Andersson - LovelyC

hihi okej :D jag har ju tävlat förut så ;)

2009-09-14 @ 00:15:05
URL: http://lovelyc.blogg.se/
Postat av: Erica,

svar: haha tack du!



Oj det var en fullspäckad dag!

2009-09-14 @ 10:18:25
URL: http://donotpanic.blogg.se/
Postat av: LENA ღ

Ja jag kan tänka mig att det blir lite drygt att åka ända till sthlm för att enbart träna :P

2009-09-14 @ 11:50:03
URL: http://lenakarlsen.blogg.se/
Postat av: Leia

Hehe, okej, det var ju mindre bra.

Synd, själv äter jag typ aldrig godis. =)

2009-09-14 @ 13:38:45
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0