Litet inlägg

Sanna filmade mig när jag red Figge idag. Jag kände att han inte var på g, han ville inte ha tränset på sig. Han ville lägga sig ner med sadeln på och han ville inte gå ut genom stalldörren. Hmm... Inte på någe bra humör med andra ord. Jag lirkade ut honom ändå.

Jag gissar att han var trött efter att ha varit ute på natten och han hade nog en del träningsvärk från igår, det hade jag. Jag red honom igår ut med småtjejerna, han kämpade på bra men konditionen är inte på topp.

Kan har varit det som tog krutet ur honom idag. Men vi red ut en lång bit främst i skritt så jag tror det gick över lite. Men kändes tung och omotiverad på banan sen, lät honom hållas, verkligen inte seg, men just saknade det där lilla extra som han alltid brukar ha annars.

I vilket fall studerade jag filmerna och jämförde med en från sommaren 2009. Min sits, ja, inte är den perfekt men den har blivit MYCKET bättre! Skönt å se för annars brukar jag bara fokusera på vad som är fel och inte på vad som faktiskt blivit bättre. Mina armar och ben är helt annorlunda. Och mitt säte är inte längre en stolsits.

OCH FIGAROS GÅNGARTER, eftersom mitt säte blvit bättre och min följsamhet ökat så har hans gångarter avsevärt förbättrats. Främst syns det i galoppen, han lyfter på tre ben i taget numera, i en gammal video är han överhuvudtaget inte ren i sin galopp. Men the overall engagement är ju inte att höja i taket men han är ju en fjording, jag ska försöka få till lite mer rörlighet i de där bakbenen. Träna träna nu i sommar, slutresultatet kan ju inte bli sämre än det är nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0