Och hästen då

Jo, det har regnat mer eller mindre häftigt hela dagen idag. Alla hästarna ville gå in till stallet, stanna i hagen var tydligen inte överhuvudtaget lockande. Jag tror att de har märkt av Amigos frånvaro men man kan ju aldrig veta säkert.

I vilket fall var Figaro riktigt på tårna och gillade inte tanken på att vara ensam. Det blev en hel del gnäggningar och taktande. Att Figaro är lite uppspelt är bara välkommet, han blir så loj i värmen annars. Han är fortfarande uppmärksam och trevlig.

I vilket fall kändes ju dressyr som totalt slöseri med tid så jag tog med honom ut en runda.

Enorm skillnad på honom denna gången dock kan tilläggas. Jag beskrev hur totalt omotiverad han var sist, idag börjar han redan nafsa i nosgrimman i sin iver att få på tränset, och gapar stort för bettet, öronen pekar glatt rakt fram när sadeln dyker upp. Han ville för allt i världen inte stanna kvar i boxen. Så total attitydförändring.

Ute var han lite tänd som sagt så en del bockningar och lite shyggande blev det allt, och en massa framåtbjudning. Väldigt trevligt. Synd att det var så blött och halt, så jag kände mig som en riktig glädjedödare som bara bromsade hela tiden.

<3 Figaro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0