Med risk att vara äcklig...

Bara för att man vet något så förändrar det inte mkt.
Till exempel.
Bara för att jag vet att kiss luktar konstigt när man fått urinvägsinfektion gör det inte mindre äckligt.
Och bara för att jag vet att skräckfilmer är på låtsas gör dem inte mindre skrämmande.
Att jag vet att det blir minusgrader på vintern gör det inte mindre kallt ute.
Och bara för att jag vet att insekter är harmlösa gör dem inte mindre läskiga.
Fast jag är medveten om att sår blöder är det ändå upprörande.
Att jag vet att olyckor händer betyder inte att jag inte har rätt att få panik.
Trots att jag vet att något inte är roligt kan jag väl få skratta.
Även om det inte finns någon anledning kan jag väl få gråta.

...kör på ändå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0